דיאטה  
דיאטה - המרכז לתזונה נבונה ואימון אישי  
דף הבית >> קורס להכשרת מאמנים

קורס להכשרת מאמנים בגישת אימון עץ האדם

לפרטים נוספים והרשמה לחץ כאן

   


 





אימון הינו מקצוע שייעודו השגת שינוי בר-קיימא המוביל למימוש עצמי מיטבי ולהישגים יוצאי דופן בחייו של המתאמן בהתאם לשאיפותיו ורצונותיו. תהליך האימון מושתת על מערכת יחסים מתמשכת המאפשרת למתאמן להגדיר את חזונו, ייעודו וערכיו בכל תחום בחייו, לתרגם אותם ליעדים מוגדרים, לבנות תכנית פעולה יישומית להגשמתם ולהוציאה לפועל.  באמצעות דיאלוג מעצים, כאשר המאמן רואה במתאמן כמומחה בחייו ומאמין כי כל אדם ניחן ביצירתיות, בתושייה והינו ישות שלמה, ממקד ומבהיר המתאמן את רצונותיו, מגדיל את המודעות והגילוי העצמי שלו, משפר את יכולותיו, מחולל מרחב פעולה חדש חופשי מאמונות ותפיסות מקבעות ובוחר אתפתרונותיו הוא בדרכו היצירתית "(מתוך אתר לשכת המאמנים בישראל).
 
בביה"ס להכשרת מאמני תזונה NCS  פיתח ד"ר צבי פוס, מאמן מוסמך בכיר MCIL, המנהל האקדמי של בית הספר, את מודל אימון עץ האדם - Human Tree Coaching בה המתאמן נמשל לעץ הגדל וצומח על פי כישוריו, שאיפותיו ורצונותיו והמאמן מספק סביבה בטוחה ונוחה המאפשרת צמיחה מואצת להבשלת הפרי. הגישה מתבססת על יישום של גישות מתקדמות לחשיבה, בשילוב מיומנויות, כלים ושפה המאפשרות למאמן ללוות את המתאמן בהצלחה להגשמת מטרותיו וחלומותיו שהן פירות העץ שהבשילו. מודל אימון עץ האדם מאפשר לכל  מתאמן לזהות את שורשיו, ערכיו ואמונותיו ולפתחם בליווי המאמן, ליצור חזון יציב ועצמתי המיוצג בגזע העץ ומשם לעבור לתכנון וביצוע החזון המיוצג ע"י הענפים, העלים והפרחים עד להגשמה המתבטאת בפירות הבשלים בהשלמת תהליך האימון.  
הפוטנציאל בתהליך האימון בגישת אימון עץ האדם הוא אין סופי כשם שצמיחת העץ היא ללא מגבלות ותלויה רק בתזונה שהשורשים מקבלים מהאדמה, שזו הסביבה התומכת והבטוחה אותם יעניק המאמן למתאמן.  
 
מטרת הקורס היא להכשיר מאמנים בעזרת מודל אימון עץ האדם כדי לאפשר למתאמנים רבים ככל האפשר  אורחחיים, עבודה ויצירה לפי החיבור הפנימי שלהם עם עצמם, תוך קבלה וללא שיפוטיות, ובכך להפרות את הסביבה בה כל אחד חי. החיבור הוא דרך האמונה והערכים של האדם (השורשים) המשפיעים על דרך התנהלותו בחיים היומיומיים במשפחה ובעבודה ומסייעים לו לבנות את החזון האישי שלו (גזע העץ). כלי האימון משלבים בתוכם את הרגש עם העשייה הטמונים באדם ומסתעפים כמו ענפי העץ עד להגשמה והבשלת הפרי.
 
מיקום: מרכז הדרכות ארצי של ביה"ס למאמני תזונה בתל אביב..
הקורס הינו ייחודי ומשלב מספר שיטות אימון
על פיהם עובדים בארץ ובעולם. בקורס ישולבו גם תכני ידע מהעולם העסקי והטיפולש ,ימוש במרחב האימוני. הקורס מכשיר ומסמיך למקצוע אטרקטיבי, מבוקש ומרתק.
הקורס משלב ידע תיאורטי ומעשי כאחד באמצעות כלים חווייתיים והתנסותיים.
 
קהל היעד:
כל המעוניין להטמיע את יסודות ה- Coaching בחייו האישיים והמקצועיים וכולל  אקדמאיים, מנהלים ובעלי תפקידים במערכות חינוך, מערכות בריאות ותפקידים במשאבי אנוש והדרכה, בעלי  מקצועות חופשיים כמו: יועצים, מטפלים, שיווק ומכירה, עורכי דין, רואי חשבון, מאמני ספורט, דיאטנים, תזונאים וכו'. כמו כן מתאים הקורס למעוניינים בפיתוח קריירה בתחום מרתק זה.
 
תכנים בקורס:  
עקרונות האימון, מיומנויות האימון, תפקידי המאמן, גיבוש חזון אישי, אימון לפיתוח החזון. פיתוח תוכנית פעולה, סל כלים לסוגי האימונים השונים.
הלומדים יחוו את תהליך האימון אישי כמאמנים אישיים וכמתאמנים באמצעות הדרכה קבוצתית ואישית.
הלומדים ירחיבו ויעמיקו את הידע התיאורטי בנושא אימון אישי (כולל חומר ביבליוגרפי).
מיתוג עצמי (מי אני כמאמן אישי - בנית זהות אימונית) ושיווק.
 
נושאי לימוד: (יתכנו שינויים לפי דרישות לשכת המאמנים בישראל)
  • היכרות ראשונית עם המושג -אימון
  • עקרונות האימון ביהדות ובמקורות אחרים ושילובם באימון בחיים המודרניים.
  • מודלים לאימוןומיומנויות האימון
  • תפיסת תפקיד המאמן
  • מודל האימון – מזיהוי והגדרת מטרות וחלומות, לזיהוי ערכים ופיתוחם, לבניית החזון ומשם לתכנון ופעולה להגשמת המטרות והחלומות.
  • אימון בתחום האישי העסקי הספורט והתזונה. הקבלות והבדלים.
  • מנהיגות עצמית כערך להגשמה עצמית.
  • בין אימון, טיפול וייעוץ (הבדליםוהקבלות)
  • אומנות ההקשבה באימון באמצעות כל החושים
  • סגנונות תקשורת לזיהוי חוזקות אישיות בדרך להגשמת החזון
  • אימון למערכות יחסים בזוגיות, משפחה, עבודה, כסף ושדונים.
  • אימון לקבלת החלטות ובחירות נכונות בחיים האישיים והעסקיים.
  • אמונותמעכבות ופרדיגמות
  • תהליכי שינוי ותפקידים בחיים, אזורהנוחות, טיפוח העזה, ויצירת שינוי.
  • עקרונות ויישום האימון הקוגנטיבי
  • עקרונות ויישום האימון הקואקטיבי
  • עבודה עםטכניקות עוקפות שכל.
  • הכישלון כמדד ותמריץ להצלחה
  • ניהול העולםהרגשי - ניהול כעסים, דאגות ופחדים.
  • טכניקות הרפיה ועבודה עם דמיון מודרך.
  • עבודה עם קלפים לאימון אפקטיבי.
  • עיצוב סביבה תומכת לשינוי
  • הפסיכולוגיה של האימון
  • עקרונות תורת הלחימה המזרחית ושילובם באימון האישי
  • התמודדות עם נקודות שבר ותקיעות
  • חוזה-מאמן מתאמן
  • בניית תוכנית עסקיתלמאמן ושיווק אישי
  • אתיקה 
מבנה הקורס:

186  שעות אקדמיות (ש"א) הכוללות:36 ש"א של אימון בקורס יסודות ו- 150 ש"א ב- 30 מפגשים שבועיים נוספים בקורס המלא.
      
דרישות קבלה:
ראיון קבלה עם מנחי הקורס, תואר ראשון או תעודת בגרות.
 
מנחי הקורס :  
ד"ר צבי פוס. מאמן בכיר מוסמך MCIL, מנהל אקדמי NCS. מאמן אישי עסקי, בוגר CTI ישראל. עמית בלשכת המאמנים מיום היווסדה. בעברו קריירה אקדמית עשירה באוניברסיטת תל אביב הכוללת מינוי של מרצה בכיר, מומחה לאנדודונטיה, אחראי על תכנית התמחות, הכשרת מאות סטודנטים בתחום התמחותו, עוסק שנים רבות ברפואה משלימה כולל לימודי קרניו סקרל, ביואנרגיה ועוד מנהל מרפאת מומחים כ-30 שנה.
מנחים ומאמנים נוספים:
דפנה פוסCPCC מנכ"ל NCS מאמנת בכירה מוסמכת MCIL , בוגרת CTI, יועצת ארגונית, תזונאית מנחה ומאמנת קבוצות לאורח חיים נבון ותזונה נבונה 5 שנים. עמיתה בלשכת המאמנים בישראל. פעילה בארגונים קהילתיים חשובים
מורן: CPCC. מאמנת מקצועית מוסמכת MCIL , בוגרת CTI, תואר ראשון. עמיתה בלשכת המאמנים בישראל. 
 
היקף הקורס: 186 ש"א
בסיום החלק העיוני יקבל כל תלמיד תעודת גמר לימודים שבה יהיה רשום: "רשאי לאמן תחת הדרכה בלבד".
התמחות (פרקטיקום): לאחר השלמת הקורס העיוני ניתן להתחיל בשלב ההתמחות (פרקטיקום) הכולל 100 שעות אימון שלפחות מחציתם בשכר. בהתמחות נדרש אימון של 6 לקוחות מתאמנים לפחות (6 תהליכים). מתוך ה- 100 שעות: 60 שעות אימון בהדרכה באופן הבא: האימון הראשון חייב להיות בהדרכה אישית של מדריך מוסמך (לפי הגדרות לשכת המאמנים), 10 מפגשים של לפחות 45 דקות כ"א, אחד על אחד. 5 מתאמנים הבאים ניתן לאמן תחת הדרכה קבוצתית לפי הנחיות לשכת המאמנים. 
משך הקורס: 6 חודשים.
 
דרישות להרשמה ללשכת המאמנים:
בוגר תואר ראשון עם 7 שנות תעסוקה מקצועית.
בעל תעודת בגרות עם 10 שנות תעסוקה מקצועית.
ועדת חריגים תדון בבקשות מיוחדות לאחר סיום הלימודים.
 
תגובות בוגרים על קורסים בביה"ס להכשרת מאמני תזונה NCS:

אירית - נטורופתית
היה כיף, מהנה ומחדש. קבוצה של אנשים נחמדים וטובים ומנחים מרתקים. זה היה לי רענון נחמד בנושא תזונה וחיבור נוסף בין תזונה לחיים. למדתי להסתכל על התזונה בעין נוספת, שכבר משמשת אותי בעבודתי כנטורופתית. מקווה להמשיך וללמוד גישה חדשה זו למטופלים ולחיים בכלל – אני חושבת שזה עשה אותי מטפלת יותר טובה ואדם יותר מודע. תודה מכל הלב. אירית סדן.

נאוה - מורה

היה כיף וחבל שנגמר. הקורס היה מאוד מעניין והועבר בצורה עניינית ומעניינת, לקחתי איתי הרבה ויישמתי. בזכות הקורס ירדתי במשקל, לא כדיאטה אלא כאורח חיים ואני מרגישה שמה שלקחתי איתי אוכל להעביר הלאה, למתאמנים... שמחתי להכירכם. צביקה, דפנה ומורן עם החיוך וחוש ההומור נתתם לי להרגיש כמו במשפחה חמה. תודה על הכל ומקווה שעוד נתראה. אוהבת נאוה.

יעל - 

צביקה, דפנה ומורן היקרים ! תזונה ואימון אישי להרזיה עם חיוך. כל כך הרבה מסתתר מאחורי משפט תמים זה, הקורס פתח בפני את עולם התזונה, העשיר אותי בידע רב, הוסיף ולימד אותי דברים רבים. למדתי על עצמי רבות, במסגרת שיעורי האימון, למדתי לקבל ולתת יותר מעצמי, להקשיב, להוציא ממני דברים שקיימים בי ורק חיכו להזדמנות לפרוץ ולצאת. השיעורים בנויים בצורה מסודרת מההתחלה ועד לסוף, מועברים בצורה רצינית, אמינה וגם בקלילות ובהומור כשצריך. קורס מעניין, מנחים נהדרים ! תודה לכם על הכל. אוהבת, יעל.

לבנה - מנהלת לשכת מנכ"ל
נרשמתי לקורס באופן ספונטני לגמרי. קורס שבו פרחתי מחדש. הקורס השאיר לי טעם של עוד – ללמוד ולהתמקצע בתחום האימון האישי. המדריכים מקצועיים – כל אחד תרם את חלקו בדרך שונה ומצוינת. למדתי המון בתחום האימון האישי והתזונה וקיבלתי חיזוקים רבים למה שכבר ידעתי בנושא התזונה. נהניתי מכל רגע וחזרתי הביתה בתום השיעורים מוארת ומאושרת והגעתי לשיעורים צמאה לכל דבר חדש שלמדתי. אני כבר מרגישה שלמדתי ולימדתי את האנשים הקרובים אלי ויישמתי כמעט בכל רגע בחיי את מה שהענקתם לי פה. תודה ונפגש בהמשך. לבנה.

מרדכי - פנסיונר מקסים
הקורס היה מתוכנן ומוגש באופן מעניין והשיג את מטרתו: ליצור אצלי עניין וסקרנות ולפתוח דלת לעולם חדש. החומר הוגש בצורה קלה להבנה, אבל גם עמוקה מספיק. צביקה, דפנה ומורן – כל הכבוד גם על המסירות והרצון הטוב שהיה לאורך כל הקורס. הקורס הסתיים בטעם של עוד. להתראות בהמשך.

שירין
הקורס היה מאוד מעניין ובנוי בצורה טובה, החומר שלמדנו גם בנושא התזונה וגם בנושא האימון האישי היה חדש לי ואני מרגישה שזה עוזר לי גם בחיי היומיום שלי. הרגשתי שאנו עולים מדרגה בכל שעה. התחברתי מאוד לנושא התזונה הכל היה חדש ומעניין. לנושא האימון האישי לא התחברתי בהתחלה אבל אחר כך נהיה לי מעניין ועוזר לחיים. שיטת ההעברה הייתה מעניינת ומקסימה. צביקה ודפנה, הייתם מקסימים, למדתי מכם הרבה בלעדיכם הקורס לא יכול היה כל כך מוצל וברור. תודה על התייחסותכם לכל אחד באופן אישי. עכשיו אני יודעת שאני רוצה להמשיך בנושא זה.  


אושרית - כוריוגרפית ומאמנת התעמלות אומנותית, בוגרת מכון וינגייט וסמינר הקיבוצים: 
"למדתי בקורס להקשיב לסובבים אותי ולהקשיב לעצמי. כל מפגש למדתי משהו חדש. לא היה יום בקורס בו השתעממתי ואמרתי לעצמי "חבל שבאתי". למדתי מהידע הרב של המנחים ונהנתי מהצגת הגישות השונות שחוויתי במהלך הקורס. היה מעניין, מאתגר וחבל שנגמר."

רזי - מנחת קבוצות להרזיה:
"הקורס, המנחים והתכנים היו טובים. קבלתי מצביקה אומץ ויושר, ממורן עדינות והקשבה, ומדפנה אסרטיביות וידע. אני לוקחת מהקורס את החוייה אתכם כמורי דרך, וכל מה שלמדנו באימון. תודה רבה לכם, תשמרו על קשר. באהבה ובהערכה רבה."

עידית- מרכזת מגמת תקשורת בתיכון, מנהלת פיתוח עסקי: 
"זה היה אחד הקורסים המיוחדים והחוויתיים ביותר שעברתי בחיי. קורס מעניין, פורץ דרך ומאיר עיניים. הידע שקבלתי בקורס היה קולח, מעניין ומאתגר. זו היתה חוית למידה מרתקת בחברת לומדים נעימה ומגוונת ביניהם מאמני כושר, מורים ומנהלים בתחומים השונים. למדתי שנחישות זה המפתח להצלחה והכלים שרכשתי בקורס יעזרו לי להעביר את הידע הרב הלאה."
 



לפרטים נוספים והרשמה לחצו כאן